Власники квартир-орендодавці мають доступ до особистого кабінету YASNO та інших онлайн-сервісів постачальника і можуть користуватись ними, незалежно від того проживають вони в квартирі чи здають її в оренду, з будь якої країни, маючи лише доступ до інтернету.
Найчастіше орендарі або сплачують всі послуги власнику одним чеком (сума включає оплату оренди квартири та усіх комунальних послуг) або власник передає їм доступ до онлайн-сервісів постачальника і вони це роблять самостійно.
На що необхідно звертати увагу орендарям, щоб навіть після оплати усіх рахунків, не залишитись без світла, розпитали в YASNO.
У разі відсутності оплати рахунка за спожиту електроенергію протягом місяця, клієнт може бути відключеним від електропостачання. При цьому, важливо розуміти, що припинення електропостачання клієнту не відбувається якось одномоментно, адже існує певна процедура, прописана в Правилах роздрібного ринку, якою керується YASNO та усі інші постачальники. До цього відбувається інформування клієнта, в якому бере участь і постачальник, який відповідає за нарахування, і оператор системи розподілу, відповідальний за технічну частину процесу.
YASNO інформує клієнта-боржника письмовим повідомленням (листом Укрпошти) за 10 днів до дати припинення електропостачання. Якщо оплата не надходить до дати відключення, то клієнту припиняється електропостачання.
Важливо розуміти, що інформування надходить адресно. Якщо YASNO має номер телефону, закріплений за вказаною адресою, то сповіщає про надіслане паперове попередження. Тому важливо оновлювати контактну інформацію, а у випадку, якщо житло здається в оренду – мати постійний контакт із орендарем.
На що необхідно звертати увагу орендарям, щоб не залишитись без світла, навіть при вчасній оплаті рахунків орендодавцям?
- Ви маєте доступ до особистого кабінету і самостійно сплачуєте за світло
Порада. У такому випадку, вам достатньо перевіряти стан свого рахунка та вчасно і повному обсязі сплачувати рахунки від YASNO.
- Ви не маєте доступу до сервісів YASNO за особовим рахунком орендованої квартири і сплачуєте за світло власнику квартири, а не напряму постачальнику
Такий формат несе за собою ряд ризиків для орендаря. Наприклад, власник може забути вчасно перерахувати ваші кошти постачальнику або витратити їх на власні потреби і пообіцяти вам сплатити пізніше.
Порада. Перебувайте у тісному контакті з орендодавцями, просіть надавати скріни оплат, щоб ви могли, у разі потреби, підтвердити оплату.
Якщо ви отримуєте паперовий рахунок від YASNO, то зверніть увагу на наявність попередження про відключення. Ця інформація зазначається під сумою до сплати.
Якщо все ж таки факт відключення стався і ви не проконтролювали свого орендодавця, то важливо пам’ятати, що електропостачання буде вам відновлено лише протягом трьох днів у місті і п’яти у сільській місцевості, після сплати:
- боргу у повному обсязі
- додаткового рахунку від YASNO за підключення (підключення фізично виконує оператор системи розподілу, він і визначає вартість послуги підключення, орієнтовно вона може складати близько 3000 грн).
«Щоб уникнути додаткових витрат на підключення, достатньо вчасно сплачувати рахунки за спожиту електроенергію.
Якщо ви орендуєте житло і сплачуєте послуги власнику, а не напряму постачальникам послуг, то щоб не заплановано не залишитись без світла, ми в YASNO радимо орендарям бути в тісному контакті з власниками і просити підтвердження про оплати, це дозволить уникнути ситуацій з відключення/підключення», – сказав Сергій Коваленко, генеральний директор YASNO.
новини Кривий Ріг LIFE