Цього тижня управлінням преси та внутрішньої політики виконкому криворізької міської ради була опублікована інформація, щодо звернення 26 лікарень до міського голови.
У звернені, зі слів управління преси, головні лікарі цих лікарень просили допомоги мера Кривого Рогу у юридичному об’єднані медичних закладів для їх порятунку та отримання стабільного фінансування з боку НСЗУ.
Представники криворізького осередку політичної партії «Слуга народу» запитали робітників цих лікарень про їхньє звернення.
«Як кажуть самі представники лікарень, звернення до міського голови було зроблено на «примусово-добровільній основі», так як меру міста Павлову потрібні популістичні заяви для мешканців.
Це його нормальна політична сутність, про яку представники нашої партії неодноразово заявляли.
На думку представників лікарень, Управління охорони здоров’я Криворізької міської ради зовсім не може мати жодного відношення до об’єднання медичних закладів. Це справа самих медичних закладів, головних лікарів та трудових колективів, адже Управління охорони здоров’я не має, а ні адміністративних, а ні фінансових функцій та повноважень щодо лікарень в місті. Управління виконує так звану контролюючу функцію, але лікарні не розуміють, навіщо їм такі контролюючі органи, на які витрачаються величезні бюджетні кошти, а користі від них майже немає.
Як повідомило саме Управління преси, з 1 квітня 2020 року кожна лікарня є окремим юридичним суб’єктом і самостійно підписує договірні відношення з НСЗУ. Підписує договір головний лікар та трудовий колектив.
На думку представників лікарень Управління охорони здоров’я є так званою «зайвою ланкою» між лікарнею та міською владою.
Для чого вона потрібна?
Все просто! Управління охорони здоров’я вирішує який головний лікар лояльний до місцевої влади, той і отримає майбутню допомогу від міста… Але це не вузькопрофесійна «зайва ланка», а суто політична штучно утворена ситуація. Таким чином Управління охорони здоров’я «ламає через коліно» головного лікаря і змушує колектив бути більш лояльними з політичної точки зору до місцевої влади «якщо хочете отримати допомогу в обладнанні чи ремонті».
Однак кожен головний лікар має 3 шляхи для вирішення своїх проблем з обладнанням та ремонтами.
1) Це використовувати «зайву ланку» у вигляді місцевого Управління охорони здоров’я, щоб отримати допомогу від міста;
2) Залучати гроші Міністерство охорони здоров’я, отримувати субвенції обласної ради та народних депутатів України, отримувати спонсорську допомогу від великого бізнесу;
3) Залучати волонтерів та особисті зв’язки для отримання необхідного обладнання.
Але навіщо використовувати «зайву ланку», якщо кожен головний лікар може напряму та самостійно просити допомоги НСЗУ?
Чому медичні заклади постійно просять допомоги, якщо місто повинно самостійно приходити і питати, що лікарням необхідно, щоб вони могли надавати більш якісну та професійну допомогу мешканцям міста?
Хіба не для того мешканці обирали місцевих депутатів та мера Костянтина Павлова, щоб цього не відбувалося?
Це СОРОМ коли лікар просить допомоги… Лікарні ПОВИННІ ОБОВ’ЯЗКОВО отримувати все необхідне у першу чергу. Лікарі рятують життя і це головніше за безкоштовний проїзд у майже відсутньому комунальному транспорті.
Наприклад всім відома 1000-ка, в якій є пусті поверхи, повинна стати багатофункціональним комплексом з максимальним пакетом послуг та сучасним обладнанням. Нашому місту потрібен такий комплекс, щоб пацієнт не біг до приватної лабораторії до іншої будівлі або іншого району, щоб здати загальний аналіз крові або УЗД. Він має сісти на ліфт та спуститись на перший поверх комплексу або лабораторія прийде до нього в палату. Чи важко це зробити?
Якщо є політична воля та інтелектуальні здібності, то все можливо і зробити це повинно було бути вже давно… Але не в Кривому Розі…
Криворізькі діти давно заслуговують мати один або два медичних суто дитячих центра, куди буде поступати маленький пацієнт і отримає повну діагностичне обстеження та якісне лікування не виходячи з будівлі центру. Такі центри можливо створити на базі 1, 4, 8 дитячих лікарень.
Чому місто досі цього не зробило, залишається таємницею….
Також у Кривому Розі є велика проблема з пацієнтами хворих на COVID-19. Їх розкидали по всьому місту, хоча є велика і спеціалізована Інфекційна лікарня…Чому не зробити капітальний ремонт цієї лікарні та забезпечити сучасним обладнанням та лікувати всіх хворих в одному місці? Навіщо наражати на ризик захворювання всі лікарні та медичний колектив? Навіщо забирати необхідні відділення під COVID-19 у дітей, як це відбувається у 8 дитячій лікарні?
Інфекційній лікарні мають капітально відремонтовані 2 відділення, в яких не лікуються звичайні мешканці… Ці 2 відділення зроблені для «особливих та недоторканих». Не вірите – поїдьте перевірте. А ми зробимо репортаж про цю ситуацію найближчими днями.
Чи потрібно об’єднувати та модернізувати Криворізькі лікарні
Так необхідно, але зі збереженням трудових колективів, капітальними ремонтами приміщень та закупівлею сучасного обладнання.
Чи має відношення міська влада на чолі з мером Павловим до об’єднання лікарень для надання більш якісних та професійних послуг?
Ні. Тільки головні лікарі та трудові колективи можуть це зробити самостійно, так як вони являються окремими юридичними суб’єктами господарювання. Тільки самі лікарні можуть це зробити.
Розуміємо, що як тільки почнеться процес «залежного» об’єднання лікарень, то міський голова почне говорити на всіх сторонках своїх кишенькових ЗМІ, що це його заслуга і чергова його гарантія виконана. Але ми готові захищати мешканців нашого місця від чергового популістично-нікчемного проекта мера Павлова, який мабуть уже і назву має «едина муніципальна безкоштовна медицина в Україні».
Депутати міської фракції ПП «Слуга Народу» вже ознайомились з проблемою фінансування лікарень та в повну силу включились у вирішення цих проблем з НСЗУ. Нам не потрібні популістичні заяви, нам потрібна сучасна медицина в місті. І ми її зробимо», – йде мова у повідомленні Слуга Народу. Кривий Ріг.