У соцмережі Сергей Винниченко проаналізував майбутній «Криворізький Диснейленд»:
(орфографія так пунктуація автора збережені)
Крута новина прийшла з міста Кривий Ріг!
У місцевого театру буде нове приміщення!
Ото рівень – в Києві – Театр на Подолі, в Кривому Розі – Міський театр ляльок – перші театральні новобудови XXI століття!
На цьому подібності завершуються – починаються відмінності
Безперечно, я дуже щасливий, що занедбана коробка колишнього палацу культури, де пройшло моє дитинство, знову буде наповнена життям (там крутий простір глядацької зали, чудова відкрита частина комплексу, що розташований просто неба). Але…
…дві складові очевидного жаху
ТЕАТР ЯК ЛЮДИ
Вважаю, що провидіння боронило мою дитячу психіку від зустрічі з «мистецтвом» Криворізького театру ляльок
Бачив їх вистави вже у свідомому віці
Але комусь не так таланить…
Власне, завдячуючи Криворізькому театру ляльок, у моєму обіході з’явився вираз #травмамистецтвом
Подробици та передпосилки викладені тут – Криворізький театр ляльок та «Вовченятко з казкової торби» (реж. Віталій Гольцов)
https://www.facebook.com/groups/2107340519497850/permalink/2115545775343991/
Загалом, я не прихильник переходу на особистості, але місцевий телеканал ТРК "Рудана" Кривой Рог зробив прекрасне – одночасно і виконав замовлення міськвиконкому, і назвав речі своїми іменами – зовнішній вигляд директорки театру повністю відповідає запропонованому позиціонуванню – «Криворізький Диснейленд»
ТЕАТР ЯК АРХІТЕКТУРА
Інформацію про архітектурне бюро, що працювало над проектом, у відкритому доступі знайти не вдалося. Александр Катриченко, чи є можливість оприлюднити проект та його виконавця?
Але, щось мені підказує, що це точно не архітектурне бюро Zaha Hadid, що поряд з Кривим Рогом займатиметься проектуванням станції метро в обласному центрі, в Дніпрі.
І навіть не архітектурне бюро Drozdov & Partners, чия робота прикрасла Андріївський узвіз Києва.
Фотографії, які опубліковані на ресурсі міськвиконкому, швидше лякають, ніж приваблюють. І тут питання елементарного смаку (а точніше, його відсутності). Хіба ж настільки завинили дітлахи Кривого Рогу, щоб їх травмувати ТАКИМИ виставами у ТАКОМУ замку?
Казкові вежі – це прекрасно, коли ладно спроектовані. За подібним варіантом пішов, наприклад, Республіканський театр ляльок (Йошкар-Ола). Елементи аналогічні, а наскільки різний результат!
Споруда ПК шахти «Батьківщина» не високого, а більш широкого типу, від чого варто було б і відштовхуватися в проектуванні. Це вже не говорячи про увесь той надмірний мотлох з декоративними парканчиками на сходах та скульптурних химер на даху (знову ж таки, я не проти скульптури, яка є виправданою та доречною, але тут точно не той випадок)
Це вже не говорячи про сучасну архітектуру, нові форми та інше Іспанське місто Більбао із повного занепаду зробило якісний стрибок в майбутнє завдяки саме сучасності – Museo Guggenheim Bilbao та його впізнаваній на весь світ будівлі.
До слова, одна із залів музею сучасного мистецтва Гуггенгайма виконана у тісній співпраці зі світовим металургійним гігантом, компанією ArcelorMittal. А її представництво АрселорМиттал Кривой Рог розташовано геть поряд в місті.
Повераючись до театральної царини – світові тренди виглядають приблизно так:
https://vogue.ua/…/7-nayoriginalnishih-teatralnih-budivel-z…
Новий оперний театр з загальною площею 38 500 м2 побудували 2009-го року за більш ніж 700 мільйон доларів. Опера в Осло – один з найбільш технічно оснащених театрів світу: сцена в ньому складається з 16 платформ, які можуть рухатись в будь-якому напрямі. Через те, що будівля частково занурена у воду, здалеку вона нагадує вершину айсберга або шлейф льодовика. А завдяки спеціальним пандусам глядачі можуть підніматись на дах та милуватись панорамою міста.
Ця оригінальна будівля об’єднує в собі драматичний театр та концертну залу на 1000 та 500 глядачів, де регулярно проводяться фестивалі, концерти та громадські виступи. Завдяки цьому проекту архітектор Ештон Реггарт МакДугал переміг одразу в трьох номінаціях: найкраща громадська будівля, найкращий міський дизайн та краще внутрішнє оформлення приміщення. Головна особливість мельбурнського театру – стіни обладнані LED-панелями, які змінюють колір в залежності від музичного супроводу.
Ця футуристична споруда з титану та скла – Пекінський центр виконавського мистецтва, або просто Національний театр. Його будівництво було заплановано до Олімпійських ігор, які проходили в столиці Китаю в 2008-му році. Тоді держава витратила на будівлю 3.2 мільярди юанів. Проте, не дивлячись на масштабність та значущість конструкції, місцеві жителі прозвали її просто “яйцем”. Через те, що театр знаходиться на острові посеред озера, відвідувачі мають пройти по 80-метровому підводному тунелю. Звідти вони потрапляють в окреме місто зі своїми вулицями, площами, торговими центрами, ресторанами, зонами для відпочинку та розваг. Сам театр має три основі зали, які разом можуть вмістити близько 5000 глядачів.
Фантастичним проектом тайваньського культурного центру займалась американська архітектурна студія B+U. Ця будівля – реальне втілення виразу Фрідріха Шеллінга “Архітектура – це застигла музика”. Для створення таких вигадливих форм автори проекту проаналізували природу та властивості звуку і відтворили його тривимірному форматі. Завдяки плавності стін всередині споруди немає гострих кутів, і це створює ефект єдиного простору.Центр умовно поділений на три зони: фойє, Великий театр (1500 місць) та Малий театр (800 місць).
Як і київський Театр на Подолі, це перша театральна будівля в Польщі побудована “з нуля” за багато десятиліть. Будівлю нового Шекспірівського театру спроектував італійський архітектор Ренато Ріцці, за що був номінований на міжнародну премію в області архітектури Mies van der Rohe Award 2015. Колись на місці цього ультрасучасного театру була дерев’яна будівля єлизаветинської епохи, яка і надихнула авторів на оригінальні рішення. Наприклад, справжньою інновацією виявився розвідний дах, завдяки якому в теплу пору року глядачі можуть дивитися вистави під відкритим небом. До слова, саме дах Шекспірівського театру є найвищим оглядовим майданчиком в Гданську і відкриває найширшу панораму міста.
Автором проекту стала одна з найвідоміших архітекторів світу Захі Хадід. Будівля театру-акули стоїть на березі річкових долин, тому її форма закономірно витікає з навколишнього ландшафту. Внутрішній дизайн театру демонструє повну взаємодію архітектури та природи: ребриста поверхня стелі нагадує черево гігантської акули, а своєрідна форма дозволяє світлу глибоко проникати в приміщення. За замислом архітекторки, відкрита організація простору досягається за рахунок плавності та безшовності усіх зон.
Зала театру розрахована на 1800 місць має надсучасні акустичні технології, а менший 400-місний зал повністю обладнаний для проведення мультимедійних вистав та концертів.
Будівля театру Zibo Grand Teatre, як і Пекінська опера, знаходиться посеред місцевого озера. Відбудовуючи новий культурний центр міста, автори прагнули відродити локальну ідентичність, тому весь внутрішній дизайн натхнений древньою китайською керамікою регіону Шаньдун. За замислом архітекторів, форма кубу символізує вічність та стійкість театрального мистецтва. Будівля об’єднує три зони: театр, концертний зал та кінотеатр. Особливість будівлі в тому, що одразу за сценою знаходиться велике панорамне вікно, яке дозволяє одночасно насолоджуватись музикою та захопливими краєвидами на озеро.
А тренди Кривого Рогу, на жаль, лишаються в далекому і дуже не казковому минулому, позбавленому елементарному естетичного смаку…
Сучасний вигляд ПК шахти «Батьківщина» у ранковому тумані
Сучасний вигляд шахти «Батьківщина», біля якої розташований ПК
Сучасний вигляд ПК шахти «Батьківщина»