Напомним, 5 мая возле здания горисполкома прошел митинг, организованный ПП «Сила людей», против существующей транспортной системы города.
Официальное сообщение «Силы людей» о прошедшем митинге:
«Місцева влада перетнула межу, знецінивши людське життя, довжину якого сьогодні в Кривому Розі визначає зношена ходова списаної маршрутки. Тому 5 квітня, в суботу, біля виконкому Криворізької міськради відбувся мітинг «Доїхати живим», ініційований громадянами та організований за підтримки політичної партії Сила Людей. Розпочався він ушануванням пам’яті загиблих у нещодавній трагічній ДТП, що забрала життя 11 криворіжців.
Понад 200 містян в робочий день знайшли час висловити свою думку та донести її до чинної влади, яка зовсім абстрагувалася від проблем транспортної безпеки. Людське терпіння, отже, починає уриватись.
Юлій Морозов, голова фракції «Сила Людей» в міськраді, під час виступу висловив упевненість, що з кожним разом кількість криворіжців, готових активно боротися за свої права, буде збільшуватись.
Член комісії з питань транспорту і зв’язку міськради Андрій Немченко повідомив, що більшість автобусів були придбані мерією під тиском громадськості. Лише одиничні закупівлі транспорту ініціювалися керівництвом міста та супроводжувались гучним піаром, і на тому розвиток припинявся.
Тарас Грузін, в.о. голови криворізької міської організації «Сила Людей», надав статистичні дані, які переконують, що гроші на оновлення громадського транспорту в міста з бюджетом 7,1 млрд грн є! Єдина проблема — де саме вони розчиняються.
Підтримав цю думку і Юлій Морозов: «Якщо зменшимо масштаби крадіжок, а потім зовсім їх зупинимо, у Кривого Рогу точно буде достатньо комфортного, безпечного, громадського транспорту».
«Порахуймо, скільки коштує громадський транспорт у Кривому Розі. 525 тисяч виборців, людей, старших за 18 років. Кожен здійснює як мінімум 2 поїздки на день. Якщо помножити на 365 днів і на 6 гривень, які коштує поїздка, вийде понад 2 млрд грн. Це отой "пиріг", який ми заважаємо їм їсти!», — заявили учасники акції.
Анна Атаманчук, громадська діячка, активістка велоруху, порадила максимально убезпечувати самих себе, не забувати вимагати квиток у маршрутках, не боятися робити зауваження водіям, якщо вони через підвищену швидкість або телефонну розмову під час руху наражають на небезпеку ваше життя.
Роман Морозов, депутат районної у місті ради, закликав не боятися піднімати голос правди, виявляти порушення, долати разом цю кризу безпеки.
Слово взяли також представниця політичної партії «Свобода» Тетяна Соловьова, керівник політичної партії «Правий Сектор» у Кривому Розі Роман Хакімов, правозахисниця Валентина Кривда, голова незалежної профспілки КП «Міський тролейбус» Віктор Савчук, голова ГО «Red hub» Олег Сампір.
Своє невдоволення висловили люди з інвалідністю, можливості яких обмежують не інвалідні візки, а передусім непристосований до них у 95% громадський транспорт.
Емоційний проникливий виступ мешканки міста Анни Гатілової, яка втратила через страшну аварію кілька своїх колег, не містив цифр, проте був не менш переконливим, з прямими вимогами реорганізації транспортної системи, а також гарантії безпеки у місті — в його маршрутках і трамваях, в його лікарнях і спорткомплексах, для його активних громадян, які чітко позначають проблемні місця, над якими треба працювати міським керманичам.
Під зверненням з основними вимогами до міської влади залишили свої підписи близько 200 громадян. Учасники мітингу також звернулись до міської прокуратури з вимогою провести розслідування щодо невідповідності маршрутного таксі, у якому 17 квітня загинули люди, технічним нормам і загалом перевірити дотримання процедури проведення конкурсу перевізників у місті. Окреме звернення направлене голові Державної служби України з безпеки в транспорті.
До мітингувальників вийшов секретар Криворізької міської ради Сергій Маляренко, але прокоментувати ситуацію з транспортом і вимоги мітингу відмовився та під вигуки «Ганьба!» швидко пішов від громадян.
Раніше, одразу після ДТП із загиблими, у мерії Кривого Рогу заявляли, що маршрутне таксі рухалося без перевищення швидкості, а сам транспортний засіб відповідав технічним нормам.
ДТП у Кривому Розі сталася близько шостої ранку 17 квітня. Зіткнулися легковий автомобіль Mazda, маршрутний мікроавтобус і автобус одного з підприємств Кривого Рогу. За фактом ДТП поліція відкрила кримінальне провадження за статтею «порушення правил безпеки дорожнього руху, що призвели до загибелі кількох людей». Унаслідок страшної аварії загинули 11 людей і понад 20 травмувалися. З початку 2018 року на автошляхах Кривого Рогу вже сталися понад 20 ДТП за участі громадського транспорту, зокрема 10 міських маршруток, 5 тролейбусів, 4 трамваїв, 5 автобусів.
ДОЇХАТИ ЖИВИМ — ключова вимога громадян — пасажирів міських маршруток, тролейбусів, трамваїв. Вимога, яка досягла критичної межі».
В свою очередь заместитель городского головы Александр Катриченко на своей странице в Фейсбуке дал комментарий на счет митинга:
(орфография и пунктуация автора сохранены)
«Не могу спокойно смотреть на грязь, которую льют в сторону города, псевдодемократы. Поэтому публичная официальная позиция.
С 2012 года по поручению городского головы разработана и действует Программа безопасности дорожного движения, и те которые громче всех пищат, это знают лучше остальных.
Благодаря финансам из городского бюджета, по этой городской программе в нашем городе, не взирая на ПОЛНУЮ БЕЗОТВЕТСТВЕННОСТЬ некоторых депутатов городского совета, которые теперь кричат, что в случившихся ДТП, ВИНОВАТЫ все кроме них….., а есть такие «товарищи», которые 21(!) раз даже НЕ ГОЛОСОВАЛИ ЗА ЭТУ ПРОГРАММУ….,
но и без них было сделано ВСЕ:
– 100 процентов светофоров оборудовано таймерами обратного отсчета времени и звуковыми устройствами, для всех участников дорожного движения;
– регулирование дорожного движения по городу так же осуществляется с помощью 131 светофорного объекта, который работает круглосуточно в рабочем режиме и 26 из которых построено за последние 4 года в рисковых местах и переходах;
– на основных магистралях города 41 светофорный объект находится в режиме "зеленой волны";
– на 9 светофорных объектах в этом году будут выполнены работы по замене контролеров с увеличением дополнительного переходного интервала "вокруг красное" до 5 секунд (без учета желтого сигнала) и построено ряд новых светофоров;
– обеспечено дополнительное освещение больше чем на 100 нерегулированных пешеходных переходах;
– обеспечено полное освещение города без перехода в дежурный экономный режим в вечернее или ночное время;
– с 2013 года заменено свыше 95 тысяч единиц ламп и свыше 16 тысяч светильников вдоль проезжих частей улиц и дорог, пешеходных дорожек, на придомовых территориях, в секторе частной застройки;
– с 2012-2017 лет отремонтировано дорог общей площадью свыше 2,5 млн. метров квадратных, с полной реконструкцией более десятка магистралей;
– с 2017 года особенное внимание было уделено пешеходным переходам – нанесено 3 300 квадратных метров дорожной разметки 1.14.1; 1.14.2;
– на 103 пешеходных переходах возле школ и садиков выполнено разметку долговечным холодным пластиком;
-заменено и отремонтировано 15 объектов с турникетным ограждением;
– установлено на 7 объектах новый колесоотбойный брус, и многое другое…
Во всех 146 cредних общеобразовательных школах и 150 детских садах обновляется материально-техническая база, появляются площадки для изучения ПДР, кабинеты и ПДР, каждый месяц проводятся уроки по знанию и соблюдению правил дорожного движения.
С учетом проведенного анализа состояния аварийности на дорогах, концентрации ДТП на территории города были установлены 11 объектов видеонаблюдения.
Для проектирования и установки системы видеонаблюдения им было выделено из МЕСТНОГО бюджета 23,1 млн.грн., из которых на сегодняшний день 12 млн. ОСТАЛИСЬ ТАК И НЕ ОСВОЕНЫ областным управлением….
Кроме того, при содействии города и предприятий с 2006 по 2010 годы было приобретено 107 ед. спецавтомобилей.
А теперь вопрос: «А кто-то еще что-то сделал РЕАЛЬНОЕ» или пищать это же не работать??? Что ещё надо кому то сделать, чтоб знаки на ломали (как на фото), не воровали их, не ездили на запрещающий сигнал светофора, не ездили по встречке, соблюдали рядность, дистанцию и, в конце концов, УВАЖАЛИ ДРУГ ДРУГА?????».