Існує декілька видів зчитування показань електролічильника.
А саме: ті, котрі передає клієнт; ті, котрі зафіксував контролер; розраховані по-середньому (якщо клієнт не передав показання) та передані автоматично (якщо в будинку встановлена АСКОЕ). Застосування яких показань дозволять отримати рахунок за фактично спожиту електроенергію, а які можуть збільшити суму до сплати, розбираємось.
Показання, які клієнт передає самостійно
Передавати показання клієнти мають щомісяця за два дні до кінця поточного та протягом трьох днів наступного (у цьому місяці – з 30 жовтня по 3 листопада). Якщо таку дію виконувати щомісяця, то рахунки завжди міститимуть суму виключно за спожиту електроенергію. Клієнт має самостійно підійти до лічильника, записати або зробити фото показань та передати їх постачальнику або оператору систему розподілу.
Розраховані по-середньому
Якщо клієнт не передав показання, або передав їх у не встановлені терміни, і оператор системи розподілу не знає фактичних обсягів спожитої електроенергії на момент розрахунку, то він визначає його за середньодобовим споживанням. У такому випадку сума точно буде відрізнятись від тієї, що має бути по факту та може бути більшою.
Показання, які зафіксував контролер оператора системи розподілу
Контролери оператора системи розподілу періодично здійснюють контрольне зняття показань. Зняття виконується в середньому раз на шість місяців згідно із вимогами нормативних документів. Мета – проаналізувати електроспоживання і знайти помилки в нарахуванні обсягів, якщо такі були. Близько 90% контролерів користуються спеціальною програмою на смартфоні чи планшеті та роблять фото лічильника, яке завантажують у систему для верифікації показань. Під час наступного періоду передачі показань вони відображаються як останні отримані компанією. У разі, якщо клієнти будуть намагатись передати показання, які є меншими за контрольні, система цього не дозволить зробити.
Якщо у будинку встановлена Автоматична система обліку електричної енергії (АСКОЕ) і вона працює коректно, то показання передаються автоматично і клієнт у цьому випадку участі в процесі передачі не приймає. Такі показання потрапляють автоматично до оператора системи розподілу і відповідають фактичному споживанню електроенергії. Якщо система не спрацювала автоматично, то у мобільному застосунку YASNO з’явиться сповіщення із нагадуванням самостійно зафіксувати показання і передати.
Щоб не мати непорозумінь у розрахунках за спожиту електроенергію, передавати показання необхідно у встановлені терміни, а саме протягом 5 днів, які виділяються щомісяця. Цей процес має стати звичкою, тоді це дозволить уникнути додаткових нарахувань та боргів.
новини Кривий Ріг LIFE
