З 19 по 20 травня заініціативи Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» та Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, у Житомирі проходив Всеукраїнський семінар «Інноваційні технології в шкільній історичній освіті» для вчителів історії і методистів.
На педагогічний форум, який модерували методист Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Н. Сірик та керівник освітнього відділу Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» І. Піскарьова, завітали освітяни з Києва, Полтави, Донецька, Ніжина, Чернігова, Херсона, Кіровограда, Хмельницька, Бердянська, Житомира та Кривого Рогу.
Робота фахівців розпочалася з обговорення актуальності змін стандартів змісту та методики історичної освіти, сформованої ще у радянські часи, на сучасне, замовлене суспільством, – правдиве висвітлення подій минулого. У тематичному контексті дискусії дуже доречним став виступ доктора К. Баханова, який продемонстрував сутність розвитку суспільних наук в сучасній Україні, вказав на недоліки вищої педагогічної освіти і на потенціальний розвиток у майбутньому.
Зрозуміло, що у основі якісної освіти лежить, насамперед, якісний підручник, про що наголосив проф. І. Смагін. Він показав створений командою українських авторів підручник з історії України, і зауважив, що зараз державна освіта на етапі становлення, тому всі введені інновації та технології мають право на існування і постійне вдосконалення. До того ж, на його думку, зараз спостерігаються суперечності між Міністерством освіти і науки України та освітянами, які намагаються впроваджувати передовий європейський досвід в школах.
Дуже цікавими і пізнавальними стали виступи вчителів-новаторів. Їх неймовірні розробки уроків, які оснащені кращими мультимедійними технологіями, стали відкриттям для багатьох присутніх. Таким чином вони презентували інтерактивні можливості вивчення історії держави та краєзнавства і подачу її в найцікавіших формах віртуальності, де учні стають не спостерігачами, а учасниками подій, відвідувачами старовинних та стратегічних будівель різних історичних епох. Безумовно, все це формує в школярів повноцінний світогляд, розвиває їх бачення історії на більш високому рівні.
Для присутніх став цікавим і виступ Марінни Шпак, наукового співробітника Криворізького музею культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера», яка виступила з доповіддю «Поглиблення інтересу учнів до історичних знань через використання музейних експозицій». На сьогодні зали Музею виступають освітнім середовищем, де використовуються різноманітні методики роботи із школярами. Інтерактивні музейні заняття мають багатовекторне направлення і адаптовані до різних вікових категорій. Вся діяльність закладу спрямована на формування в учнів нового, сучасного бачення світу без стереотипів та будь-яких заангажованих меж. Зали Музею надаються також вчителям історії, класним керівникам, науковцям, авторам книг і художніх творів мистецтва, де кожен може захопити відвідувачів чимось креативним і актуальним для сьогодення. Музейні працівники не залишають без уваги й обдаровану молодь та студентів міста. Все це вир подій, які кожен день можна спостерігати в «Музеї Михайла Мармера».
Після завершення виступу, пролунало чимало прохань відвідати Музей культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера», побачити унікальність артефактів та експозицій на власні очі, самостійно відчути атмосферу активної праці в залах.
Безумовно, працівники Музею із задоволенням приймуть гостей з усіх куточків України.
Плідна робота учасників семінару була завершена оглядовою екскурсією по чудовому місту Житомир. До наступної зустрічі на інших освітніх форумах, шановні педагогі!
новости Кривой Рог LIFE