Всі новини про життя міста

У Кривому Розі відбувся науковий семінар для вчителів історії. Чи можна і чи треба говорити про Революції Гідності на уроках? (фото)

28 квітня у Криворізькому НВК «Криворізька спеціалізована школи І-ІІІ ступенів із поглибленим вивченням іноземних мов» відбувся міський науково-практичний семінар для вчителів історії «Історія як фактор сучасного суспільного розвитку».

Організаторами виступили Криворізький музей культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера» і Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» за підтримки Інноваційно-методичного центру Криворізького управління освіти і науки.

Із вступним словом виступив Андрій Лихацький, методист Інноваційно-методичного центру Криворізького управління освіти і науки, який представив гостей, і наголосив на міжнародному значенні сьогоднішнього заходу, адже на семінар завітав ізраїльський історик, науковий радник Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» д-р Арон Вайс.

Робота семінару розпочалася з виступу Ігоря Щупака, кандидата історичних наук, директора Інституту «Ткума», Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».

Для активізації співпраці з аудиторією присутніх, вчений ставив питання про роль педагога у вирішенні дискусійних питань щодо сучасних історичних подій в Україні, про форми і методи зацікавлення дітейзмістовним матеріалом на уроках та в позаурочний час.

Д-р І. Щупак продемонстрував, як можна подати актуальність історичних подій в сучасних навчальних матеріалах. Першим він презентував мультимедійний підручник «Всесвітня історія. Друга світова війна та Голокост». На сьогодні це є новиною у вивченні історії в українських школах, адже підручник несе в собі як текстову інформацію, так і відеоджерела, які дають можливість старшокласникам побачити історичні події та явища у широкому спектрі фактів. Це не тільки полегшує роботу вчителя, але й орієнтує дітей на самостійну дослідницьку роботу, спрямовує на виконання тестів для перевірки знань і творчих завдань після кожного вивченого параграфу.

Ще один підручник, який презентував вчений – це «Історія середніх віків» для 7-го класу, створена за новою Державною програмою. Д-рІ. Щупак у виступі наголосив на тому, що історію Середньовіччя Західної Європи просто необхідно поєднувати з тогочасною історією України. В підручнику вчений наводить чимало цікавих фото до відповідних тем параграфів, показує історичні явища та процесипід новим кутом зору, демонструє школярам «живу історію», аби діти залишилися враженими, і мали мотивацію до нових досліджень.

Цікавою була розповідь і про додаток до підручників та методичні рекомендації для вчителів з історії Революції Гідності та російської агресії проти України, що створені колективом авторів.

Серед вчителів одразу ж виникли запитання до викладача про те, чи можна і чи треба говорити про такі події на уроках, і як правильно сформулювати єдине бачення сучасних історичних процесів в Україні.

Аби відповісти педагогам, вчений продемонстрував наочно, за допомогою мультимедіа, посібник, у якому є визначення основних понять Революції Гідності, а також приклад аналізу відомими українськими вченими етапів подій на Майдані, і найголовніше – посилання, що показують правдивість викладених фактів.

Захоплюючий виступ українського вченого завершився порадами для вчителів, і зворотно від них – словами великої вдячності за унікальну можливість підвищити свій професійний рівень викладання історії на уроках.

По завершенню виступу д-ра І. Щупака, слово було передано д-ру Арону Вайсу. Вчений приїхав з Єрусалиму, і тому було дуже цікаво почути думку про досвід розробки методики викладення історії за кордоном. Арон Вайс наголосив на тому, що молодь треба виховувати на дилемі, а не на статистичних даних та «сухих» фактах. Треба давати приклади героїв, які піднімали дух націй різних держав світу, були символом людяності і непокори, аце є особливо важливим для України та її народу зараз. В кінці виступу д-р Арон Вайс додав: «Ми маємо оживити правдиву історію. Показати її з різних боків – поганих і хороших. Молодому поколінню треба передавати емоції тих подій, тільки так ми ніколи не забудемо історію, і збережемо її для вічності».

Наприкінці науково-практичного семінару виступив доктор історичних наук, професор Інститут української археології та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України Віктор Брехуненко. Професор наголосив, що сьогодні українці мають говорити про свою державу з «гонором і гумором». Пояснюється це тим, що історія України є унікальною в своєму розвитку, а тому необхідно пам’ятати про те, що населення внесло великий вклад у розвиток інших держав, було тією силою, яке в деяких випадках навіть рятувало своїх сусідів від повного знищення. В серії проектів, які адаптовані до курсу викладання історії в школах, вчений представив наступні теми: «Друга світова війна: український вимір», «Геноцид українців», а також низку біографій відомих українців, з унікальними, раніше невідомими фактами їхнього життя. Д-р В. Брехуненко зазначив: «Така інформація не лише розширює світогляд учнів, вона вчить патріотизму, показує міцність духу і жагу до боротьби за свою Батьківщину».

По завершенню науково-практичного семінару, вчителі відвідали Музей культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера», де для них була проведена екскурсія. Звичайно Музей вразив педагогів своїми унікальними артефактами та експозиціями. Вчителі дуже зраділи, коли дізналися, що в залах Музею можна особисто проводити інтерактивні заняття з історії України та краєзнавства, вести лекції та бесіди.

Можна з впененістю сказати, що вчителі залишилися під враженнями після заходу, адже не кожен день вони мають змогу зустрітися із вченими такого рівня, побачити і почути думки авторів підручників, за якими навчаються школярі. Особливістю дня була і екскурсія до Музею, що дала можливість глибше проникнути в розуміння практичного використання експозиційних залів для роботи з учнями.

 

 

 

 

Підписуйтесь на нас

Підписатися
Сповістити про
0 Коментарі
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі

Powered by WordPress