У Кривому Розі створюють умови для розвитку та виховання дітей з особливими потребами. І до цього питання підходять комплексно.
На засіданні виконкому міськради, що відбулося 17 листопада, підтримано рішення щодо організації та посилення спільної роботи галузей освіти, медицини, соціальних служб, благоустрою та архітектури для виконання програм розвитку інклюзивної освіти.
Про це повідомили у міському управлінні преси та внутрішньої політики.
«Все, що стосується здоров’я, виховання та розвитку дітей, завжди має для нас особливий пріоритет. Жодна дитина не повинна відчувати себе «іншою». Ми й надалі будемо створювати комфортні умови, допомагати та підтримувати родини, які виховують дітей з особливими потребами. Тільки комплексно та разом ми зможемо забезпечити підтримку «особливим» дітям та створити безбар’єрний простір для покращення їх здоров’я, розвитку, навчання та участі в житті суспільства», – підкреслив в.о. міського голови Юрій Вілкул.
За рахунок коштів бюджетів різних рівнів та залучених коштів Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ у школах №46, 79, 58, 20, 72, 90, 52, садочках №33, 106, 278, 243, 20 облаштовано санітарно-гігієнічні кімнати та встановлено пандуси, а у 57 закладах – ресурсні та сенсорні кімнати. Наразі, планується створення інклюзивних ігрових майданчиків для дітей зі складними порушеннями. Також, продовжується робота щодо доступності дітей до освітніх закладів – встановлюються пандуси відповідно всіх будівельних норм.
Директор департаменту освіти та науки Тетяна Кріпак зазначила: «На жаль, за останні п’ять років у Кривому Розі кількість дітей з інвалідністю збільшилась на 8,5%. У дошкільних закладах понад 3 тис. дітей отримують дошкільну освіту у 274 спеціальних групах та 13 дітей – за інклюзивною формою навчання в групах загального розвитку. У 83 спецкласах закладів загальної середньої освіти навчається 897 дітей з порушеннями розвитку. Індивідуальною формою навчання охоплено 324 дитини та за інклюзивною формою навчання отримують освіту 368 дітей. Відвідує гуртки, секції та творчі об’єднання в закладах позашкільної освіти 233 дитини з особливими освітніми потребами. Всі вони потребують турботи та допомоги».
У Кривому Розі збережена мережа закладів з різними формами навчання, основною у них є інклюзивна освіта. Вона дозволяє при індивідуальному підході до навчання дитини разом з іншими дітьми отримувати додаткові корекційно-розвивальні послуги. Освітню траєкторію навчання таких діток визначають фахівці Інклюзивно-ресурсних центрів, яких у місті два. За три роки роботи фахівцями центрів обстежено більше 6 тис дітей.
За підтримки міської влади для дітей зі складними порушеннями розвитку організовано роботу навчально-реабілітаційних центрів у Покровському та Саксаганському районах. Навчальний процес у них розпочинається з 2-річного віку та поєднує освітній процес з лікувально-корекційною роботою. На сьогодні дошкільну та початкову освіту тут отримує 231 дитина зі складними порушеннями розвитку.
Навчання значної більшості дітей із затримкою психофізичного розвитку здійснюється в Криворізьких гімназіях №4 та 56. У закладах з дітьми працюють логопеди, дефектологи, фахівці лікувальної фізкультури, психологи та соціальні педагоги. Окрім освітніх і корекційних послуг, діти отримують соціальні послуги.
Подписывайтесь на наш Telegram канал https://t.me/krlife_ua
новини Кривий Ріг LIFE