23 листопада на інтерактивну лекцію «Дефініції поняття геноциду» до Музею культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера» прийшли десятикласники Криворізької загальноосвітньої школи № 28.
У вересні старшокласники брали участь в церемонії пам’яті жертв Бабиного Яру, на черзі – скорбота за українськими селянами, що не пережили Голодомор.
Про це повідомила директор Музею Світлана Піддубна.
На зустрічі учні розповіли, що на виховних заходах у школі часто використовується поняття «геноцид», але в різних джерелах це явище має різне значення. Тому за поясненнями підлітки прийшли до Музею Михайла Мармера.
На початку лекції школярі наголосили, що наслідки трагічних подій геноцидів для суспільства зрозумілі, але їм не ясно, чому проти масових вбивств ніхто не протидіяв.
Розповідь про сучасні визначення геноциду відбувалася в залі Музею, що присвячений подіям Другої світової війни. Саме тут старшокласникам пояснили, що в основі будь-якого геноциду лежить масова пропаганда проти «ворогів народу», які за часту є невинними жертвами в суспільстві. На прикладі оригіналів німецьких листівок періоду 30-40-х рр. ХХ ст. було продемонстровано як карикатурні образи євреїв перетворили їх на об’єкти висміювань та небезпеки, що й стало підґрунтям для вбивств євреїв як загрози власного життя в роки Голокосту.
Також на занятті було проведено паралелі між німецькою та радянською ідеологією 20-30-х рр. ХХ ст., коли в Україні створювався образ «куркуля» і відбувалося ідеологічне спотворення характерних рис українського народу.
В ході лекції учні вступали в дискусію та робили важливі висновки, про те, що молоде покоління має винести урок з історії явищ геноцидів, адже на сьогодні в деяких країнах ідеологічна пропаганда ще пливає на свідомість громадян так само ефективно. Більшість старшокласників виразили думку про те, що вільний доступ до правдивих історичних фактів в Україні та спілкування із спеціалістами Музею Михайла Мармера, мають важливе значення для формування їх власної громадянської позиції.