12 жовтня Музеї культури єврейського народу та історії Голокосту «Музей Михайла Мармера» на занятті з історії Голокосту побували учні 11-го класу Криворізької гімназії №95.
У ході інтерактивної лекції про єврейську трагедію на Криворіжжі, підлітки активно включилися у обговорення болючої теми та ставили різноманітні питання про кількість загиблих іудеїв у регіоні, про способи та можливості врятування українським населенням невинних жертв.
Поступово бесіда перейшла в дискусію, учні намагалися вияснити, що спонукало нацистських військових на звірські вбивства та знущання над людьми на окупованих ними територіях; що сприяло тому, аби антисемітизм перетворився на політику масового винищення єврейського народу. Але, школярі, в пошуках передумов та причин такої нелогічної поведінки представниківнімецької нації в роки Другої світової війни, дуже часто зверталися до стандартних фраз та фактів, вивчених з підручників. Це трішки уповільнювало хід обговорення, не давало можливості учням самостійно дійти до суті проблеми. Коли школярів було спрямовано в правильне русло диспуту, вони одразу вияснили для себе важливі речі. Один із юнаків сказав: «Військовий наказ вбивати мав залізну силу, але я не впевнений, чи виконав би його». Його однокласниця додала: «Ми не маємо права вирішувати в кого забирати життя». У більшості підлітків склалося орієнтовне твердження, що винищення будь-якого народу за національною приналежністю (й не тільки) – невиправданий ні переконаннями, ні часом, злочин.
Після завершення заняття для школярів була проведена екскурсія по залам Музею. Діти були дуже вражені унікальністю культури іудеїв, їх здатністю до відчуття краси, яка відображається на предметах побуду та артефактах релігійності. Зацікавили також підлітків фото, документи та речі, які несуть інформацію про роки Другої світової війни, адже старшокласники якраз вивчають події цього періоду на уроках історії. Учні обговорювали між собою написи та деталі радянських агітаційних плакатів про заклики до Перемоги та зосереджено вивчали статистичні дані Меморіальної дошки про втрати населення Криворіжжя.
В кінці екскурсії підлітки висловили свої думки щодо того, настільки важливо розуміти минуле не лише із записаних у зошити дат і визначень, а й аналізувати явища самостійно, формуючи бачення світу зараз.