В ОВА презентували Каталог виробників української техніки для громад. У ньому представлені автобуси, тролейбуси, електробуси та трамваї. А також різні види прибиральних і дорожніх машин, швидкі та авто для надзвичайників.
Загалом понад 250 позицій, аби замовники на місцях могли ознайомитися з наявними пропозиціями. І, зрештою, віддавали перевагу власному виробнику.
«Дніпропетровщина потребує понад 1300 одиниць колісної техніки. Найбільший запит на транспорт для закладів охорони здоров’я та комунальні машини. Необхідні також шкільні автобуси. І важливо, аби замовник робив вибір на користь національного виробника. На це спрямована політика «Зроблено в Україні», бо це дозволить зміцнити країну та фінансову спроможність регіонів», – зазначив в.о. першого заступника начальника ОВА Андрій Кульбач.
Аби ознайомити громади з українськими виробниками, створили каталог їх пропозицій. Це спільна ініціатива Мінекономіки, Федерації роботодавців України та Асоціації міст.
«Національні виробники більш гнучкі в переговорах, ніж їхні іноземні конкуренти. Наші заводи завжди готові виробляти техніку під конкретні потреби кожної громади. Під час війни велику роль відіграє й доступність сервісного обслуговування та спеціалістів. З цих міркувань громадам варто віддавати перевагу продукції українських заводів, а не зарубіжних», – підкреслив гендиректор Федерації роботодавців України Руслан Іллічов.
У презентованому Каталозі понад 250 одиниць різноманітної техніки. Її виробляють десятки підприємств з чотирнадцяти областей країни.
«Купуючи українську техніку, громади допомагають одна одній збільшувати доходи місцевих бюджетів. Адже заводи знаходяться на їх територіях і сплачують податки саме там. До того ж промисловість – це офіційна зайнятість, відповідно вони отримують ПДФО», – вважає виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.
Автор законодавства про локалізацію Дмитро Кисилевський додав – частка імпорту у публічних закупівлях громад все ще залишається надто великою. Це при тому, що національний виробник зданий забезпечити всі потреби на місцях у комунальній та спеціальній техніці.
«Минулого року держава витратила на публічні закупівлі біля трильйону гривень. З них біля 400 мільярдів – на імпорт. Через це бюджет втратив від 100 до 160 мільярдів гривень податків. Цих коштів сьогодні не вистачає ЗСУ. Управління публічними закупівлями в інтересах внутрішніх виробників є ознакою спроможності держави», – підкреслив народний депутат.
Рівно пів року тому Президент Володимир Зеленський оголосив про запуск нової економічної політики «Зроблено в Україні». Її мета – розвиток внутрішнього виробництва, залучення інвестицій для нього та збільшення експорту готової продукції.
новини Кривий Ріг LIFE