У міському відділі з питань захисту прав споживачів розповіли, як діяти у ситуації, коли ціна на ціннику і в чеку відрізняється:
«Ви маєте право купити товар за тією ціною, яка зазначається на ціннику! Коли Ви купуєте щось у магазині, між вами укладається договір купівлі-продажу. У ст. 691 Цивільного Кодексу України зазначено, що покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Тож ціна є умовою договору, яка Вам відома і на яку Ви погоджуєтесь. Якщо ж ця ціна відрізняється від ціни в чеку – Вам мають компенсувати різницю в ціні, або можуть повернути повну вартість і відмовитись продавати Вам цей товар взагалі.
Як діяти: – Сфотографуйте цінник та/або залучіть свідків та кличте адміністратора. Вимагайте зафіксувати різницю в цінах. Не приймайте аргумент «Ціни змінили зранку, ще не встигли замінити цінники». Це взагалі не проблема покупця.
* Додатково можете написати скаргу до керівництва магазину та до Держпродспоживслужби України.
Що сказати адміністратору: Відповідно до ст.633 Цивільного кодексу України між роздрібною мережею та споживачем украдається договір, в якому ціна встановлюється продавцем шляхом її оприлюднення та акцептується покупцем. Відповідно до ст.691 Цивільного кодексу України Покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Отже, магазин зобов'язаний продати товар за ціною, встановленою на ціннику або повернути кошти.
Неправильне маркування (у тому числі відсутність української мови)
Магазинам забороняється продавати товари без відповідного маркування українською мовою. Отже, якщо на товарі відсутнє маркування українською мовою, це може вважатись недоліком і товар має бути замінений або Вам повернуть гроші.
Як діяти:
– Викликайте адміністратора та доведіть до його відома порушення
– Додатково можете написати скаргу до адміністрації та до Держпродспоживслужби України.
Що сказати адміністратору:
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про засади державної мовної політики», п. 13 Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, а також п. 4 Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів, етикетки на фасуванні, яке здійснює сам магазин, також мають бути державною мовою.
Вага товару відрізняється від заявленої
Зверніть увагу чи є в торговому залі контрольні ваги. Якщо їх немає – записуйте це в скаргу, бо це є пряме порушення правил торгівлі. Окрім цього, Ви маєте право попросити документ про повірку ваг і його Вам надати зобов'язані. Якщо ж вага продукту не на Вашу користь – вимагайте перебити цінник за новою вагою, або повернути різницю за вже оплачений товар.
Як діяти:
– Розшукайте контрольні ваги (іноді їх ховають) та перевірте їх (скористайтесь фасованим товаром з відомою вагою)- У разі відсутності ваг або їх несправності – викликайте адміністратора.
– Пишіть скаргу до адміністрації магазину».
новини Кривий Ріг LIFE