Трапляються випадки, коли в помешканні тривалий час ніхто не проживає і, відповідно, не споживає електроенергію, а рахунки від YASNO все одно надходять.
Що робити у таких випадках – розповів постачальник.
Обсяги спожитої електроенергії розраховує оператор системи розподілу на основі показань лічильника, які передає клієнт. Також показання можуть передаватися автоматично, якщо клієнт має «розумний лічильник» (автоматична система комерційного обліку електроенергії – АСКОЕ) або бути зафіксовані контролером. Про те що власники оселі виїхали і електроенергія більше не використовується, оператору системи розподілу невідомо. Тому згідно з правилами він продовжує розраховувати обсяги на основі середньодобового споживання. Тобто, виходячи з показань лічильника, які клієнт передавав у попередні періоди або зафіксував контролер раніше.
Інформацію про обсяги споживання оператор системи розподілу передає постачальнику YASNO, який застосовує діючий тариф, формує рахунок та відправляє його клієнту. Споживач обурюється виставленій сумі до сплати та не сплачує рахунок, вважаючи його помилковим. Наступного місяця ситуація повторюється, і у споживача таким чином накопичуються борги.
Щоб уникнути такої ситуації, YASNO й оператор системи розподілу радить мешканцям оселі, які тимчасово у ній не проживають, щомісяця за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного передавати одні й ті самі останні зафіксовані показання лічильника. Тоді буде визначатися нульовий обсяг споживання, і клієнт не отримуватиме нарахування за той період, коли у помешканні не використовується електроенергія.
Якщо ж у квартирі залишилася працююча якась техніка, наприклад, холодильник, достатньо буде щомісяця до останніх зафіксованих показань додавати 2-5 кВт∙год і сплачувати за них.
Нагадаємо, передавати показання можна дистанційно за допомогою онлайн-сервісів YASNO:
• Особистий кабінет
• мобільний застосунок
• через форму на сайті
• написавши в особисті повідомлення сторінці YASNO у Facebook.
новини Кривий Ріг LIFE