Група народних депутатів подала законопроєкт, який має зобовʼязати компанії, що працюють на території рф, маркувати власну продукцію та її рекламу написами “Цей бізнес сплачує податки до бюджету держави-агресора”.
Документ направили на розгляд комітету з питань економічного розвитку. Щоб законопроєкт запрацював, його має підтримати парламент і підписати президент.
“Маркування товарів дасть змогу споживачу бачити, що виробник працює не лише в Україні і Європі, але й в росії. Тавро спонсора війни на компанії стимулюватиме людину не купувати її товар, а бізнес – виходити з ринку рф”, – вважає аналітикиня Центру спільних дій Ірина Корженкова.
Аналітики Центру спільних дій пояснюють, що саме пропонують законодавці. Отже, якщо виробник товару, що реалізується на українському ринку, працює також на території держави-агресора, то він зобовʼязаний писати на ціннику та упаковці товару “Виробник сплачує податки до бюджету держави-агресора”. Якщо цього не буде, компанії загрожуватиме штраф розміром 200% вартості від партії товару (але не менш як тисяча неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тобто 17 тисяч гривень).
Також нардепи пропонують, щоб компанії, що працюють в росії, розміщували у своїх офісах інформацію про роботу на території держави-агресора. А ще – маркувати відповідними написами торговий знак і все, що з ним повʼязано. Це означає, що поряд із логотипом бренду, наприклад, на фасадній вивісці чи фірмовому одязі, червоними літерами на білому тлі має писатися “Провадить господарську діяльність на території держави-агресора та сплачує податки до її бюджету”. Цей напис має містити комерційну назву цього продавця та займати не менше 30% площі зображення. Якщо відповідного маркування не буде, компанії загрожуватиме штраф у 170 тисяч гривень.
Таке ж регулювання пропонують поширити і на рекламу виробників, які безпосередньо або через власне дочірнє підприємство працюють на території рф. Так, до різних рекламних платформ діятимуть такі вимоги:
- в друкованих засобах масової інформації та інших друкованих виданнях (каталогах, буклетах, брошурах тощо) – напис червоними літерами на білому тлі “Цей бізнес сплачує податки до бюджету держави-агресора”, який складає не менше 10% загального обсягу реклами;
- на телебаченні та радіо кожний рекламний сюжет має закінчуватися фразою “Цей бізнес контролюється країною-агресором”, і це має звучати розбірливо та виразно;
- під час телепродажу – під час всієї реклами в правому нижньому куті екрану має знаходитися напис “Виробник сплачує податки до бюджету держави-агресора”, який займає не менше 10% загальної площі екрана.
новини Кривий Ріг LIFE