Останнім часом українські правоохоронці все частіше повідомляють про нові випадки шахрайства у соціальних мережах та месенджерах, застерігаючи користувачів не лише бути уважними, а й вжити відповідних заходів безпеки. Вочевидь зростання кількості таких випадків повʼязане з тим, що за останні два роки месенджери перетворилися не лише на засіб спілкування, а й на повноцінне джерело інформації, чим і користуються шахраї.
Пароль та конфіденційність перш за все
Навряд чи у 2024 році варто загострювати увагу на тому, що для будь-якого облікового запису необхідно мати унікальний та бажано складний пароль, щоб захистити його від небажаних гостей. Мабуть, найкраще важливість пароля усвідомлюють власники тих профілів, до яких привʼязана певна платіжна інформація, але такі сервіси мають і відповідний рівень захисту. Наприклад, клієнти ліцензійних казино, які обирають грати в казино 777, впевнені у своїй безпеці, проте не нехтують зайвими заходами безпеки.
Особливо актуальним питання стало у месенджерах Telegram, WhatsApp, Viber та інших. Навіть якщо, здавалося б, приховувати нічого, шахраї охоче використовують обліковий запис для спілкування із вашими контактами та, наприклад, виманювання грошей. Саме тому окрім надійного паролю рекомендовано створювати додатковий шар захисту у вигляді двоетапної перевірки користувача.
Пильність та обережність
Неписані правила користування соціальними мережами та месенджерами залишаються актуальними у будь-який час:
- Не ділитися персональними даними;
- Не переходити за сумнівними посиланнями;
- Не вірити раптовим “виграшам” та “подарункам”.
Досить розповсюдженням методом телефонних шахраїв є спроба застати користувача зненацька та приспати пильність, тому при надходженні запиту с проханням позичити кошти навіть від знайомої людини не зайвим буде поставити пару уточнювальних питань.
Зрештою, актуальні версії та оновлення месенджерів також відіграють важливу роль у кібербезпеці користувача, адже розробники постійно працюють над покращенням захисту свого продукту, поки шахраї шукають слабкі місця у старих версіях продукту.