Мета будь-якої передвиборчої кампанії – це отримати максимальну підтримку виборців. Згідно із Законом «Про вибори Президента України» кандидат може розпочинати агітацію наступного дня після реєстрації у ЦВК. А завершувати о 24:00 останньої п'ятниці перед днем голосування. Тобто, 29 березня 2019 року, якщо казати про вибори Президента України.
Про це повідомили у «Центрі політичної аналітики».
Серед основних способів агітації:
➡️ проведення зустрічей з виборцями;
➡️ проведення дебатів, дискусій, прес-конференцій;
➡️ оприлюднення у ЗМІ політичної реклами;
➡️ розповсюдження листівок, плакатів;
➡️ розміщення політичної реклами на білбордах;
➡️ проведення концертів;
➡️ публічні заклики голосувати або не голосувати за кандидата;
➡️ публічні оцінки діяльності кандидата;
➡️ встановлення агітаційних наметів.
ЦЕНТР ПОЛІТИЧНОЇ АНАЛІТИКИ дослідив агітаційні кампанії, які проводилися у Кривому Розі. Найбільш активними є п’ять кандидатів на пост Президента.
ПЕТРО ПОРОШЕНКО:
➡️ агітаційні намети;
➡️ розповсюдження передвиборчої програми;
➡️ розповсюдження газет з передвиборчою агітацією;
➡️ буклети;
➡️ агітаційні білборди.
В агітаційних наметах працюють по дві людини. Вони поширюють передвиборчу програму Петра Порошенка, яку можна знайти на сайті ЦВК. Також зібрані думки відомих українців, які висловили підтримку діючому Президенту. Крім того, роздають декілька видів газет: «Інформаційний бюлетень Солідарність», а також газету з інформацією про досягнення Петра Порошенка за 5 років президентства і описом стратегічного курсу держави до 2023 року. У газеті кандидат зображений під час виступу перед виборцями. Він тримає руку на серці, що символізує відданість своєму народові. Гаслом програми є: «Велика держава вільних і свободних людей». Зазначимо, в агітаційній кампанії Петра Порошенка використовується малиновий колір. На думку PR-технологів, цей тон приваблює увагу, є енергійним і модним.
ЮЛІЯ ТИМОШЕНКО:
➡️ агітаційні намети;
➡️ розповсюдження передвиборчої програми;
➡️ розповсюдження газет з передвиборчою агітацією;
➡️ календар з фотографією кандидата та лозунгом «Вірю в Україну»;
➡️ буклети;
➡️ агітаційні білборди;
➡️ агітаційні публічні виступи у Кривому Розі.
У наметах Юлії Тимошенко працюють по два агітатори. У першу чергу, вони запитують у виборця прізвище, ім’я та по-батькові, що є особистою інформацією. Крім цього, пропонують буклети з тезами політичної програми кандидата. Вони роздруковані у синьому та жовтому кольорах, які символізують прапор України. Також поширюють газету про Кривий Ріг та програму екологічної безпеки. У палатках роздають і газету «Вечірні вісті», у якій йдеться про зниження тарифів вдвічі та проводиться паралель з діючим Президентом Петром Порошенком. У цьому спостерігається явна антиагітація. Гасло програми Юлії Тимошенко – «Вірю в Україну». У попередній аналітиці ми вже писали, що раніше такий слоган використовувався Віктором Ющенком під час виборів 2004 року. Зазначимо, у наметах Юлії Тимошенко висить портретне фото лідера «Батьківщини» у Кривому Розі Ольги Бабенко.
ЮРІЙ БОЙКО:
➡️ агітаційні намети;
➡️ розповсюдження газет з передвиборчою агітацією;
➡️ буклети;
➡️ календар з фотографією та лозунгом кандидата;
➡️ агітаційні білборди;
➡️ агітаційні публічні виступи у Кривому Розі;
➡️ листівки із поздоровленнями жінок з 8 Березня та календар з гаслом «Повернемо мир в Україну».
Одразу зауважимо, що листівки-привітання жінок з 8 Березня та календар з гаслом кандидата надруковані недержавною мовою – російською. Такі листівки вкладали до поштових скринь криворіжців. У наметах кандидата працює по два агітатори. Вони роздають буклет з програмою кандидата, а також газету з програмою. На них значиться гасло «За мирне життя». Крім того, у наметах поширюють календарі – великий та малий, із зображеннями Юрія Бойка. Зазначимо, у своїй агітаційній кампанії кандидат використав синій колір, який символізує стабільність. Також зображений голуб на знак миру та соняшник, що символізує енергію сонця та родючість українських земель.
АНАТОЛІЙ ГРИЦЕНКО:
➡️ агітаційна машина із зображенням кандидата;
➡️ розповсюдження газет з передвиборчою агітацією;
➡️ буклети;
➡️ агітаційні білборди.
Вулицями міста періодично їздить агітаційна машина із зображенням кандидата та гаслом «Чесний президент служитиме людям». У своїй передвиборчій кампанії Анатолій Гриценко використовує синій колір у поєднанні з жовтим, що асоціюється з прапором України. У буклетах Анатолія Гриценка описується його коротка біографія та перелічені п’ять причин, чому необхідно віддати голос саме за нього. У газеті із символікою партії «Громадська позиція» зображений прапор України на долоні. В матеріалі йдеться про шляхи вирішення регіональних проблем, інші плани кандидата та навіть анекдоти з політичною тематикою.
ОЛЕКСАНДР ВІЛКУЛ:
➡️ розповсюдження передвиборчої програми;
➡️ розповсюдження газет з передвиборчою агітацією;
➡️ буклети;
➡️ календар з фотографією та лозунгом кандидата;
➡️ агітаційні білборди;
➡️ агітаційні публічні виступи у Кривому Розі.
Як і Юрій Бойко, Олександр Вілкул також використав у своїй передвиборчій агітації синій колір як знак стабільності і миру. Весь роздатковий агітаційний матеріал кандидата надрукований російською мовою.
Газета має назву «Выбор Кривбасса. Мир. Возрождение. Вилкул», де кандидат асоціює себе з глобальними змінами, зокрема «миром» та «відродженням». У газеті йдеться про намір кандидата будувати країну успішних людей, результати праці на рівні Кривого Рогу, поздоровлення жінок зі святом 8 Березня та навіть кросворд. Зазначимо, що у передвиборчій агітації кандидата використовується символіка «Опозиційного блоку», де зображений голуб, який символізує мир.
Крім того, вздовж Кривого Рогу розміщені агітаційні білборди Володимира Зеленського, Олега Ляшка, Сергія Тарути, Олександра Шевченка, Олександра Соловйова, Ольги Богомолець, Ігоря Шевченка, Сергія Капліна. Ще з агітаційними виступами до Кривого Рогу завітали Олег Ляшко, Сергій Каплін та Сергій Тарута. Раніше ЦЕНТР ПОЛІТИЧНОЇ АНАЛІТИКИ досліджував рекламні щитки з політичною рекламою. Ознайомитися з аналізом можна тут: https://www.facebook.com/CentrPolituchnoyAnalituku/posts/997104017152774. Також є дослідження програмних обіцянок кандидатів у Президенти (https://www.facebook.com/CentrPolituchnoyAnalituku/photos/a.900313463498497/1002395499956959).
Фінансування агітаційних кампаній відбувається за рахунок державного бюджету або виборчого фонду кандидата на пост Президента України.