У 2015 році в Дніпропетровській області планується провести капітальний та поточний ремонт 927,7 тис. кв. м. доріг комунальної власності. Роботи на загальну суму 406,9 млн. грн. будуть виконані за рахунок місцевих та обласного бюджетів.
Про це повідомляють у департаменті житлово-комунальго господарства та будівництва Дніпропетровської ОДА.
Зокрема, за рахунок коштів обласного бюджету планується виконати ремонт доріг площею 211,3 тис. кв. м. на загальну суму 120 млн. грн. За рахунок місцевих коштів передбачено відремонтувати дороги площею 716,4 тис. м. кв. на загальну суму 286,9 млн. грн.
Наразі в Дніпропетровській області за рахунок місцевих коштів вже було здійснено ямковий ремонт 6,5 тис. м. кв. доріг на суму 2,1 млн. грн. Виконано роботи у Дніпродзержинську, Дніпропетровську, Кривому Розі, Новомосковську, Павлограді, Тернівці, а також у Межівському та Верхньодніпровському районах.
За сприятливих погодних умов з наступного тижня в регіоні розпочнуться ремонти доріг за рахунок коштів обласного бюджету. Вже складено план-графік на виконання робіт у Дніпропетровському, Васильківському, Криворізькому, Межівському, Новомосковському, Покровському, Синельниківському та Софіївському районах. Цей план-графік ще буде доповнюватися.
Як повідомив раніше заступник голови Дніпропетровської облдержадміністрації Святослав Олійник, цього року в ОДА запровадили додаткові заходи щодо контролю якості ремонту дорожнього покриття. Тепер цей процес відбуватиметься під пильним наглядом правоохоронних органів та громадськості – для запобігання можливим порушенням у технологіях будівництва та недопущення розкрадання коштів з самого початку, а не тільки після закінчення ремонту. Мешканці області та громадські активісти зможуть фіксувати хід та якість виконання робіт та поширювати цю інформацію через Інтернет та соціальні мережі для відома всіх місцевих громад регіону.
Мешканцям Дніпропетровщини пропонується ознайомитися з графіком запланованих робіт в районах області, а також технічними правилами ремонту (див. довідку).
Для довідки:
Технічні правила ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування
Закладання вибоїн виконують ремонтними картами з прямими лініями паралельно і перпендикулярно осі проїзної частини, які повинні проходити на відстані не менше ніж 3 – 5 см від краю пошкодження.
Вибоїну готують до ремонту шляхом обробки країв пневматичним інструментом чи фрезою, а також застосовуючи розігрів пальниками інфрачервоного випромінювання. Покриття улаштовують з гарячих і теплих асфальтобетонних сумішей; аналогічних чи близьких за складом до суміші, з якої улаштовано покриття, що ремонтується.
У залежності від глибини підготовленої вибоїни гарячу суміш вкладають в один чи декілька шарів: до 5 см – в один шар, при більшій глибині – у два.
Ямковий ремонт вибоїн глибиною до 3 см виконують дрібнозернистою сумішшю, а при глибині до 5 см використовують крупнозернисту асфальтобетонну суміш.
Ямковий ремонт вибоїн глибиною більш ніж 5 см виконують за наступною технологічною послідовністю:
o краї вибоїни обрубують;
o вичищають від скиркованого матеріалу, пилу та бруду;
o дно і стінки змащують рідким бітумом;
o проводять пошарове укладання гарячих сумішей при температурі 140-160 градусів Цельсію;
o у нижній шар укладають крупнозернисту суміш і ущільнюють;
o укладають дрібнозернисту суміш у верхній шар.
Невеликі за розмірами (до 0,5 метра) і віддалені одна від одної ремонтні карти ущільнюють за допомогою трамбівок або ручних котків, а великі – за допомогою гладковальцьових котків масою 5 – 10 т за десять проходів по одному сліду.
План-графік проведення ремонтних робіт у Криворізькому районі